Zoeken

Studenten Ma maken content voor Instagram BALR.

Twintig excellente studenten van Ma maken content voor lifestylemerk BALR.

maandag 17 februari 2020

Alles mag en alles kanStudenten van de opleidingen Mediavormgever, Audiovisueel en Ruimtelijk vormgever kregen van BALR. de opdracht om nieuwe content te maken voor hun Instagramkanaal (@balr). Op 12 februari gingen vier teams met in totaal 20 excellente studenten aan de slag. Ze kregen hiervoor de beschikking over de BALR.-studio plus alle BALR.-kleding en -accessoires.

De opdracht was ruim, heel ruim. Studenten werden uitgedaagd om volledig out-of-the box te denken en zich van hun meest creatieve kant te laten zien. Ze konden zelf een model regelen voor de shoot of juist props meenemen om te gebruiken voor de aankleding van de set. Alles was mogelijk!
VoorbereidingOm zich op deze dag voor te bereiden kregen de studenten op 6 februari een briefing. En voorafgaand aan de shoot was er tijd voor een rondleiding door het hoofdkantoor van BALR. Hier zitten verschillende disciplines letterlijk naast elkaar. Ontwerp, prototyping, marketing, content productie, social media, influencer marketing, wholesale en e-marketing: iedereen werkt met elkaar samen en dit leidt tot interessante kruisbestuivingen.
Nieuwe inputVolgens Thomas Burssens, Social Media Manager, zijn studenten van groot belang voor BALR. Zij hebben nieuwe ideeën en kijken soms net anders tegen een merk aan. Zo werkte het team van Anne de Jager en Esmee de Kruijf (beiden Ruimtelijk vormgever), Selina Dursun (Mediamanager), Jim Hes en Ilja terpstra (beiden Audiovisueel) met een voetbal aan een visdraad. Daar hadden ze bij BALR. nog niet eerder aan gedacht. Het team werd voor hun ideeën beloond met een BALR.-pakket. 
VervolgDe opdracht is een vervolg op een optreden van BALR.-oprichter Demy de Zeeuw bij MaTalks op het Mediacollege Amsterdam. Bij deze talkshow worden ondernemers uitgenodigd om met studenten te praten over successen en tegenslagen, om zo de ondernemendheid van studenten te stimuleren. De contacten met Demy de Zeeuw werden door de projectgroep Excellentie opgepakt om dit nieuwe project te realiseren. De groep heeft trainingen vooraf verzorgd, de pitches en de shoot begeleid.

En het blijft niet bij deze ene opdracht, want in het voorjaar is er een grote fotoshoot in samenwerking met BALR. en het Porsche centrum in Eindhoven; ook daaraan zullen onze studenten een bijdrage leveren en zal de projectgroep Excellentie de organisatie op zich nemen. Inmiddels zijn alle teams voorzien van feedback die zij kunnen meenemen in hun aanpak straks in Eindhoven.