MA begeleidt
MA wil dat je de de best denkbare start maakt in de beroepspraktijk en op vervolgopleidingen. Dit doen we door 'passend' onderwijs te bieden. Dat wil zeggen dat je het onderwijs krijgt dat het beste bij je past. Uitdagend waar het kan, ondersteunend waar het moet. En altijd met een goede structuur en duidelijke richtlijnen. Dit heeft invloed op zowel de inhoud van opleidingen als de begeleiding.
Uitgangspunt
Uitgangspunt van de (extra)
Voor alle vormen van begeleiding geldt dat de intensiteit van de begeleiding wordt afgebouwd bij gunstige ontwikkelingen: begeleidingsgesprekken worden ingekort en de betreffende student wordt meer op afstand gevolgd. In overleg met de betrokken studenten wordt waar mogelijk de individuele begeleiding omgezet in begeleiding van kleine groepen studenten met vergelijkbare ondersteuningsbehoeften. Naast de begeleidingsvormen die op deze webpagina genoemd worden is het ook mogelijk om met de begeleidingscoach afspraken te maken om bepaalde trainingen te volgen of spreekuren te bezoeken.
Basisbegeleiding
Docenten
De basisbegeleiding bestaat uit
Binnen de beschikbare tijd maken docenten apart afspraken met studenten die specifieke aandacht nodig hebben. Een vaste taak van docenten is het deelnemen aan maandelijkse studentbesprekingen, waarin de studievoortgang van studenten wordt besproken, maar ook zaken als welzijn, (sociaal) gedrag en andere persoonlijke aandachtspunten.
Studieloopbaanbegeleider
Een belangrijke spil in de basisbegeleiding is de studieloopbaanbegeleider (slb'er). Deze is het vaste aanspreekpunt voor studenten (en ouders) wanneer het om studiezaken (studievoortgang) gaat, maar ook als het gaat om persoonlijke aangelegenheden die op de studie van invloed zijn. De slb'er houdt individuele studievoortgangsgesprekken met studenten. In de lessen studieloopbaanbegeleiding wordt aandacht besteed aan studievaardigheden als planning en organisatie van je studie, leren presenteren, leren samenwerken en keuzes maken voor je toekomst.